środa, 6 kwietnia 2016

Elle Kennedy - Układ


Hannah od pewnego czasu jest zauroczona pewnym studentem, niestety ten nie zwraca na nią uwagi. Pewnego dnia kiedy wszyscy poza Hannah oblewają zaliczenie wpada na nią Garrett, który widząc dobrą ocenę na pracy dziewczyny zaczyna ją prosić o pomoc w poprawce. Hannah jest nieugięta, ale jest jedna rzecz, która po staraniach Garretta w końcu ją przekonuje. Pomoc w zdobyciu obiektu westchnień Hannah, jednak czy wszystko ułoży się po jej myśli?

Książek New Adult ostatnio pojawia się coraz więcej i więcej, a więc by książka z tego gatunku się wyróżniała musi mieć w sobie to "coś" co czytelnika przyciągnie. "Układ" to coś ma, a Elle Kennedy niewątpliwie przez tę książkę zdobyła nową czytelniczkę! Humor i sarkastyczne dialogi to główne cechy, dzięki którym tak bardzo polubiłam tę powieść. Z pewnością nie jest łatwo napisać książkę, której czytelnicy mogliby naprawdę szczerze się śmiać z różnych sytuacji, ale tej autorce naprawdę się to udało!
Nie myślicie jednak, że Kennedy serwuje nam wyłącznie dawkę śmiechu, bo ta historia niesie ze sobą również ból i cierpienie związane z trudną przeszłością, ale i miłość!

Bohaterowie "Układu" są nakreśleni naprawdę świetnie! Często ciężko wyciągnąć jakieś konkretne cechy, którymi odznaczałby się bohater, tutaj nie ma z tym problemu. Garrett, to niezwykle uparty i zdeterminowany chłopak (nigdy nie odpuszcza tego na czym mu zależy), bardzo szczery i oczywiście przystojny, a jego często sarkastyczny humor tym bardziej zdobył moje serce!
Hannah podobnie jak Garrett jest bardzo szczera i równie uparta. Jest też delikatna i nieufna przez wydarzenia z przeszłości. Nie sposób nie zżyć się i nie polubić z bohaterami tej książki!

Niby cała historia jest dość banalna, w końcu znowu mamy dwójkę osób, które łączy trudna przeszłość, a poznają się bliżej dzięki korepetycjom. Jestem jednak zdania, że książka może być banalna, ale jeśli jest dobrze napisana i wciąga, ta banalność gdzieś znika i przestaje się liczyć. W New Adult bardzo często właśnie tak się dzieje, powieść jest schematyczna, ale ja i tak jestem w niej zakochana! "Układ" to kolejny przykład takiej własnie historii, niesamowicie wciągającej, z świetnie wykreowanymi bohaterami i nutką sarkazmu w dialogach postaci. Styl autorki jest naprawdę świetny, tak jak już wspominałam humor i ironiczne rozmowy bohaterów to coś, co naprawdę polubiłam, ta książka bez tego nie byłaby taka sama.

Sięgając po tę książkę nie miałam pojęcia, że są jej dalsze części, teraz już to wiem i wprost nie mogę się doczekać kiedy w Polsce pojawią się kolejne tomy! Szczególnie, że z tego co zdążyłam się dowiedzieć, w drugiej części głównym bohaterem jest Logan, czyli przyjaciel Garretta, więc czuję się tym bardziej zaintrygowana. Mam ogromną nadzieję, że nie trzeba będzie zbyt długo czekać na premierę w Polsce.

Tak jak to często ostatnio w książkach bywa narracja prowadzona jest z perspektywy Hannah i Garretta, co umożliwia nam bliższe poznanie myśli ich obojga. To powieść, która na jakiś czas oderwała mnie od rzeczywistości i naprawdę wciągnęła! Co z tego, że nieco schematyczna? Napisana w taki sposób, że nie mogłabym jej nie polubić. Czytało mi się niezwykle przyjemnie i mam nadzieję, że podobnie będzie z Wami, jeśli zdecydujecie się na jej lekturę, ja w każdym razie serdecznie Wam ją polecam!

Za możliwość przeczytania tej książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka!

12 komentarzy :

  1. Czytałam i bardzo miło wspominam Układ :D
    Teraz książkę ma współlokatorka i też mówi, że się wciągnęła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach od dawna. Książka zbiera bardzo dobre recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo, bardzo chcę ją przeczytać! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię lektury które choć na chwilę odrywają od rzeczywistości ;). Książkę mam już na półce, więc pewnie w niedalekiej przyszłości ją przeczytam :). Liczę na ogromne emocje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiła ją moja koleżanka, więc kiedyś przeczytam na pewno, tak bardzo mnie do niej nie ciągnie, ale z ciekawości zapewne przeczytam.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo pozytywnych opinii zachęca mnie do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam podwójne narracje, a w tej książce(po fragmencie, jakie poznałam) opowieść zapowiada się wyśmienicie z obu stron. :D Garrett od razu mi się spodobał, pod fasadą mięśniaka i playboya ma w sobie coś więcej. ;) Marzy mi się poznanie tej powieści. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, och, och... ale cudnie się zapowiada *-* Koniecznie będę musiała ją przeczytać, bo aż trudno mi uwierzyć, że tak banalny motyw korepetycji może być tak świetny :D Kolejne części, dobrze wiedzieć *-* :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest u mnie na liście "do przeczytania" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. W następnym tygodniu będzie u mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Coraz trudniej znaleźć książki z tego gatunku, które różnią się od innych. Jednak jeśli "Układ" ma w sobie to coś, to jestem pewna, że przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Haha, wpadam sobie po ponad roku na ten post, ale bardzo lubię książkę! :D Tak jak mówisz, choć schematyczna, to przy tym tak dobrze napisana! :D Sarkazm w tej powieści i bohaterowie przerzucający się sarkastycznymi odzywkami to duży plus :D :D Do tej pory mam w głowie niektóre teksty, jak to z tym 'pocałuj mnie w dupę', czy coś takiego xDDDD

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka